ابزار وبمستر

سعدی یا تیلر

دوستان عزیز و بهتر از جانم امروز می خواهم یک مطلب بسیار حساس و انقلابی را تو وبلاگ بگذارم می دانم که این مطلب برای خیلی ها شوک آور خواهد شد اما چکار می توان کرد که اهل قلم باید از فرهنگ و هنر ویافته ها علمی بزرگانش محا فظت کند ودست دزدان را از ثروت گران سنگ کشورش کوتاه کند.مطلبی که به آن اشاره خواهم کرد مربوط به یک سرقت است .یک سرقت علمی بدون ذکر منبع.

و اما مسئله از این قرار است.یک روز اساتید رشته مدیرت دولتی در مورد نظریه تیلر بحث می کردند. نظریه تیلراین است { کار گر شاد کارگر مولد} یعنی کار گری که از نظر مالی تامین است  شاد بوده و زیاد کار می کند  در نتیجه بیشتر تولید می کند.وقتی من این مطلب را شنیدم احساس کردم که مفهوم آنرا در یکی از متون ادبی خودمان دیده ام کمی فکر کردم اما نتیجه ای نگرفتم تا اینکه یک روز بوستان سعدی را می خواندم ناگهان به بیتی رسیدم که بطور دقیق همان نظریه انقلابی تیلر بود حالا من کامل این بیت سعدی را می نویسم شما خودتان قضاوت کنید و ببینید که این نظربه مهم  مال تیلر است یا از آن سعدی که جناب تیلر مثل خیلی ها آن را بدون سر و صدا کش رفته و بنام خودش سکه زده است . این است نظریه تیلر{ کار گر شاد .کار گر مولد}این هم بیت سعدی در بوستان.

{مراعات دهقان کن از بحر خویش. که مزدور خوشدل کند کار بیش} یعنی مزدور که همان کارگر است آن را مراعات کن و به او برس زیرا کارگر دل خوش  بیشتر کار میکند. حا ل باید به امثال جناب تیلر تذکر داد که ثرمایه ها فکری و علمی ملت هارا بدود ذکر منبع تاراج نکنید و به نام خود سکه نزنید. 

به خودمان برگردیم تا دیگران هم به ما برگردند. 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1392برچسب:, | 16:24 | نويسنده : محمود داداش رستمی ثالث |